To Formel 1 verdensmesterskaber har han bag sig,
endnu blot én Le Mans sejr. Men verdens måske
allerbedste racerkører netop nu har fortsat
ambitioner. Det fortæller han i et eksklusivt
interview i forbindelse med forberedelserne til
årets 24-timers Le Mans.
Interviewet kan
høres i sin helhed via linket i højre spalte. Her
fortæller den alsidige spanier om hvordan han
håndterer dette års Le Mans race, om styrkeforholdet
og ikke mindst hans syn på Formel 1 kontra
sportsvognsracing. Hvilken af kategorierne er den
mest avancerede og teknisk udfordrende.
Alonso fastslår bl.a., at det måske lyder simpelt,
at slutte i Top 7, hvilket vil være tilstrækkeligt
for at kunne bliver langdistance-verdensmester. Men
det kræver at man overhovedet fuldfører 24-timers
løbet, og det er der ingen garanti for.
Endnu
er styrkeforholdet forud for årets 24-timers Le Mans
uafklaret. Træningskørslerne såvel som
kvalifikationskørslerne har sædvanen tro ikke bragt
meget klarhed over, om den reglementsmæssige
udligning har skabt den lighed, som arrangørerne
lader ligge til grund for at skabe et godt show og
en fair konkurrence på tværs af bilmærker. Det
gælder også den stærkt konkurreceprægede GTE Pro
klasse.
"Jeg tror ikke, at der foretages
indgreb i år," vurderer den danske tidligere World
Cup vinder, Aston Martins Nicki Thiim. "Og kan vi
holde os ude af alle de problemer, vi var ramt af i
fjor, har vi en reel mulighed for en podieplacering.
David Heinemeier-Hansson har en fair chance for en
podieplacering i LM P2.
Anders Fjordbach og Dennis Andersen skal køre Le
Mans for første gang. De debuterer i LM P2 klassen.
Pigebilen med ikke mindst Michelle Gatting i
cockpittet er godt i gang med forberedelserne til
holdets Le Mans debut. |
|
|
|