24-timers
Le Mans nærmer sig sin afslutning og for Toyotas
vedkommende er der alle tegn på at de skal opnå den
eftertragtede Le Mans triumf. Men netop Toyota skal
ingen mere end nogen anden belære om at sejren er i
hus, før målstregen er passeret og protesttiden er
udløbet.
De to
Toyotaer med nr. i foran nr. 7 har et solidt
forspring på 12 omgange til løbets to Rebellion
racere. Trods strafregler har Toyota dokumenteret at
hybrid er det mest effektive lige nu.
Og i
selvsamme øjeblik dette blev skrevet kører Toyota
nr. 7 i langsom fart ned ad langsiden. Er det er
alvorligt problem, kan de 12 omgangs forspring
hurtigt blive forvandlet til regulær nedtur for den
japanske racerbil. Gad vist, om de ikke kan tælle
til 24 derude i Japan...
I LM GTE
Pro er Michael Christensens Porsche nr. 92 fortsat i
spidsen. Han har fortsat et par minutter ned til
Porsche 91 på 2. pladsen og herfra og på de
efterfølgende placeringer kæmpes der på livet løs
med to For biler, hvor det i skrivende stund er nr.
68, der gør det bedst, men det kan hurtigt ændre
sig.
Jan
Magnussen ligger nu på en stabil 5. plads i sin
Corvette med en god sikkerhedsafstand til Ferrari
nr. 51. Og Marco Sørensen og Nicki Thiims Aston
Martin nr. 95 er avanceret en enkelt placering til
9. pladsen.
I GTE Am
klassen er der status quo for Christina Nielsen.
Hendes Porsche ligger på 6. pladsen og den placering
bør vel kunne køres hjem. Men Le Mans er ikke Le
Mans for ingenting. Spørg bare Toyota. |