Mitsubishi Colt har masser af pondus. Den udstråler
sport og effektivitet med sit helt eget særegne
design. I Ralliart-versionen med 150 hestekræfter
underbygges udstrålingen af både fartpræstationer og
køreformåen.
Samtidig er den sprælske mini slet ikke slem ved
miljøet eller brændstofkontoen. Tæt ved 15 km på en
liter benzin – det er da bestemt til at leve med.
Prisen er helt i orden
Det er Ralliart-Colt’en i det hele taget. Vi har
tidligere prøvet søsterversionerne, senest Colt
ClearTec (læs
hér>>>) og alle de funktionelle konklusioner
gælder også Ralliart. Derfor er prisen på 220.000
kroner helt i orden. Masser af sjov og køreglæde
kombineret med grundliggende fornuft.
Colt Ralliart afviger visuelt ikke nævneværdigt fra
ClearTec. Men den er udstyret med sideskørter og
fire markante, næsten sorte 16” alufælge med brede
lavprofildæk. Det stikker i øjnene og understøtter
det sportslige udtryk – om end de mørke fælge ikke
helt er vores kop te, selvom der er inspireret af de
karbonfælge, der iblandt benyttes i motorsport.
Sportslig kørerespons
Affjedringen er strammet op, sammenlignet med
ClearTec, man har desuden udstyret undervognen med
et stabiliseringskit og resultatet er blevet en
langt mere sportslig kørerespons, både fra kørebanen
og gennem styretøjet. Bilen er dog på ingen måde
blevet ukomfortabel – faktisk har man opnået en
meget fin balance mellem sportslig approach og
kørekomfort, som bestemt gør Ralliart’en velegnet
også til hverdagskørsel.
I
kabinen mødes man af sportssæder, sportslig
instrumentering, der er let at afkode og
aluminiumspedaler. Især i denne hurtige version er
et handskerum, der åbner lodret, så indholdet ikke
falder ud ved hurtig kurvekørsel, en ubetinget
fordel.
|