Chevrolet Nubira Stationcar er, sagt med få ord,
ensbetydende med masser af bil for pengene. Den er
en overraskelse, hver gang vi præsenteres for en
Chevrolet, hvor meget bil man får for pengene og
Nubira Stationcar er altså ingen undtagelse.
Det til trods for at den prøvekørte version er den
dyreste i modelprogrammet, udstyret med 2-liters
dieselmotor og på det såkaldte SX udstyrsniveau. Den
koster 250.000 kroner og er idéel, hvis man skal
køre mange kilometer.
Findes billigere
Gælder det om at få nogenlunde den samme
funktionalitet og betyder motorkraft, driftsøkonomi
og udstyr mindre, kan man nøjes med at betale
180.000 kroner for en Nubira Stationcar. Det er
billigt. Meget billigt.
Dertil kommer at bilerne kan købes med 3-års
kaskoforsikring inkluderet. Det giver en merpris på
12-13.000 kroner afhængig af basispris. Næsten
overvældende.
Design OK
For selvom en Chevrolet Nubira hverken som sedan
eller stationcar vinder førsteprisen indenfor
design, er den ikke helt umulig hvad det angår. Den
er faktisk ganske nydelig. Og funktionsmæssig er den
helt på højde med de fleste andre stationcars – vel
at mærke biler, der har samme ydre mål som Nubira –
ikke biler, der kan anskaffes for samme pris.
Tagbøjler er eksempelvis med i prisen, hvad der
bestemt ikke er tilfældet hos alle konkurrenterne.
Selve bagagerummet er på 400 liter. Det er regulært,
men man kan ikke lægge fire kufferter i normal
størrelse ved siden af og oven på hinanden – og
samtidig trække bagagerumsdækkenet for. Men kan man
fylde pladsen ud, er den der – og hvor tit har man
brug for at køre på ferietur med fire kufferter?
Skjult bagagerum
I
øvrigt findes der skjult under bagagerumsgulvet
yderligere plads. Den kan ikke aflåses, men den er
ikke umiddelbart tilgængelig i tilfælde af indbrud
og i øvrigt god til f.eks. elektronik, der helst
ikke skal varmes op af solens bagen ind gennem
bagruden.
Bagsædepladsen i Nubira Stationcar er rigtig god.
Man sidder godt, der er god plads til benene og
bilen vil netop være rigtig til lange ferieture
fordi man ikke føler sig indespærret. Er man færre
end fire voksne, kan bagagekapaciteten udvides ved
at lægge splitbagsædet ned.
Indstillingsmuligheder
På førersædet glædes man over mange
indstillingsmuligheder og er det ikke tilstrækkeligt
kan rattet – i læder – justeres både i højden og i
længden. |