Det japanske luksusbilmærke Lexus havde byder på en
ny version af den firehjulstrukne fuld hybridbil
Lexus RX 450h på Genève Motorshow, men det var den
”gamle nyhed”, den designprisvindende koncept
sportscoupé LF-LC der stjal billedet. Forståligt
nok, for det var da også første gang, den blev vist
frem i Europa.
LF-LC er en førerfokuserede 2+2 sportscoupé,
udstyret med Lexus’ avancerede hybridteknologi og
den illustrerer på elegant vis den fremtidige
designlinje for det japanske luksusbilmærke.
Verdenspremieren var mere undselig, hvis man kan
kalde en Lexus undseling: Et nyt design og
adskillige forbedringer i den i forvejen topudstyret
og særdeles velkørende Lexus RX 450h.
Motorprogrammet er uændret.
Lexus RX 450h kører således fortsat på en
kombination af el og benzin og den kan køre på
elektricitet alene over kortere afstande med op til
40 km/t – fx ved tæt trafik eller bykørsel. På trods
af en vægt på over 2 tons og firehjulstræk opnår RX
450h en gennemsnitlig brændstoføkonomi ved blandet
kørsel på ca. 16 km/l.
Frontdesignet på den miljørigtige SUV har fået et
markant løft, så det ligger tæt op af den kommende
og skarpt designede Lexus GS. Samtidig er der i
bilen monteret et nydesignet rat med varme, mens
kabinen også bærer præg af en opdateret og mere
eksklusiv farvesammensætning.
|