Den nye Hyundai i20 er skelsættende, ikke bare for
Hyundai selv, hvor den erstatter salgssucces’en
Hyundai Getz, men fordi den sætter nye normer for
forholdet mellem pris og udstyr i klassen for de
næstmindste biler. Samtidig indføres en unik og
ubegrænset 5-års garanti.
Hyundai i20 er lige under 4 meter lang og til en
grundpris på bare 130.000 kroner for 5-dørs
modellen, der lanceres først i marts, tager man
kampen op med biler som Opel Corsa, Honda Jazz
o.lign., men i kraft af den lave indstigningspris
bringer man sig selv i førerposition.
Erstatter Getz
Hyundai i20 erstatter Getz, som virkelig har vundet
danskernes hjerte. Over syv år er Getz blevet købt
af 17.500 danskere – og der er ingen grund til at
tro at i20 ikke skulle fortsætte succes’en. For det
første befinder i20 sig i den bil kategori, hvor der
virkelig sælges biler lige nu, for det andet er den
gennemgribende ny. Den er forbedret på alle punkter
og samtidig har i20 fået samme moderne look, som
kendetegner de øvrige biler i Hyundai modelrækken.
Visuelt er den ikke banebrydende. Men der er tale om
en moderne, pæn bil med sine egne karakteristika som
f.eks. indkapslingen af tågeforlygterne (når de
altså er en del af udstyret). Bilen er
velkonstrueret og ikke mindst meget rummelig, om end
man ikke har
benyttet metoder som bagsæder, der
foldes ned i bunden, når ryglænene lægges ned.
Alligevel er der forbavsende meget plads ude bagtil.
Interiøret
Det er der også både bag forsæderne (lodret
siddeposition) og foran det Honda og Audi
inspirerede rat. Interiøret er pænt og harmonerer
udmærket med de ydre linjer.
Udstyrslisten er alenlang, også i basismodellen ”Classic”,
som bl.a. har centrallås, el-forruder,
el-sidespejle, Isofix beslag og ikke mindst ESP som
standard. Merprisen på 20.000 kroner for ”Comfort”
udgaven dækker fortrinsvis aircondition (med køl i
handskerum), fjernbetjening af centrallåsen,
el-sideruder bag, sædevarme og info-center i
instrumentpanelet.
|