Ralliart
Mens undervognen i basismodellerne er uændret, er de
strammet kraftigt op i den såkaldte Ralliart-version
med 150 hestekræfter. Ralliart navnet er nyt i
Colt-regie, men kendes fra de større Lancer
modeller. Det stammer fra Mitsubishis gennem tiden
omfattende rally-aktiviteter og betegnelsen passer
såmænd meget godt på den kraftige 150-hestes 1,5
liters turbo-version, som først er sjov, når den
køres som en rallybil.
Man har bl.a. udstyret den lille fartmaskine med
kraftigere krængningsstabilisatorer, ændret
fjederkarakteristikken og afstivet karrosseriet ikke
mindst bagtil. Hurtigt omkring hjørnerne virker det
perfekt, men til hverdagskørsel på plan, men ikke
helt jævn asfalt betyder den korte akselafstand, at
bilens vippende bevægelser til tider føles ret
ubekvemme.
Lidt data om den nye Colt:
Introduktion i Danmark:
Medio januar 2009.
Motortyper – alle benzin:
1,1: 3 cyl., 75 hk, 17,5 km/l, 130 g CO2/km
1,3: 4 cyl, 95 hk, 16,7 km/l (med AM/T: 17,2 km/l),
138 g CO2/km
1,5: 4 cyl, 109 hk, 16,1 km/l, 148 g CO2/km
1,5: 4 cyl turbo, 150 hk, 14,7 km/l, 161 g CO2/km
I marts 2009 udviddes modelprogrammet med to
øko-varianter, kaldet ClearTec, med stop & go
funktion, dæk med lav rullemodstand, tilpasset
gearing – og overbevisende øko-præstaioner:
1,1 ClearTec: 3 cyl, 75 hk, 20,0 km/l, 115 g CO2/km
1,3 ClearTec: 4 cyl, 95 hk, 19,2 km/l, 119 g CO2/km
Udstyrsniveauer:
Invite:
Bl.a. 15” hjul, el-ruder for, el-sidespejle,
sædevarme, AUX-indgang, læderrat med audio
betjening. Fjernbetjent centrallås.
Intense:
Bl.a. 16” alufælge, aircondition med afkølet
handskerum, tågeforlygter, fartpilot, regnsensor,
tagspoiler.
Ralliart:
Bl.a. 16” mørkegrå alufælge, sideskørter, sportsæder,
sportsinstrumentering, sportsaffjedring, alu-pedaler.
Link
til importøren
|