kompressionsgrad fra 10,5 til 11,0:1, større
ventildiametre, nye ventil tider og lavere tryk i
udstødningssystemet.
Der er satset på at forbedre køreegenskaberne gennem
et sænket tyngdepunkt, bredere hjulbase, et helt nyt
hjulophæng med dobbelte ledarme foran og
multilink-type med variabel støddæmpning bagtil plus
et stivere karosseri.
Den nye Accord er desuden forsynet med det
avancerede CMBS (Collision Mitigation Brake System),
et kollisionsminimerende bremsesystem, som overvåger
afstanden og afstandsændringer mellem Accord og
bilen lige foran. Føreren advares om truende
kollisioner, og systemet hjælper desuden med at
mindske sammenstødskraften i situationer, hvor
kollision er uundgåelig.
Den nye Accord er også udstyret med mange af de
beskyttelsesforanstaltninger for fodgængere, som
allerede findes på de andre Honda-modeller; blandt
andet vinduesviskerbeslag, der er konstrueret til at
løsnes, hvis de trykkes ind, energiabsorberende
fastgørelsesbeslag på forskærmene samt
motorhjelmshængsler, der er placeret i et upåvirket
område under hjelmen for at give større plads til
deformation.
Link til
importøren |