- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

Chevrolet Cruze Hatchback og i baggrunden Aveo Sedan.


Genève Motorshow 2011: 100 års jubilæum hos Chevrolet


Tekst: Søren Clauding – marts 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Selvsagt var det derfor mere beskedent, hvad man havde at byde på i Genève, men der var fokus på Chevrolet Cruze Hatchback (5-dørs), som nu er klar til serieproduktion, samt Chevrolet Aveo Sedan. Cruze H/B havde verdenspremiere, Aveo var Europapremiere, men der var især opmærksomhed omkring Chevrolet Carmaro, som i cabrioletversion - Convertible - havde Europa-premiere – den har hidtil slet ikke kunne købes i Europa!

 

Dens pompøse og muskuløse udseende understøttes af en 6,2 liters V8, som præsterer 432 hestekræfter og et moment på 469 Nm. Cabriolet’en er yderst vellykket, hvilket kan hænge sammen med, at Camaro i sin basisform blev skabt med det for øje, at den også skulle bygges i en åben udgave. Folde-kalechen bruger 20 sekunder på at folde sig op eller i og den består af et tykt, holdbart kanvas materiale, tro imod traditionerne, i øvrigt identisk med det, der benyttes til Corvette.

 

Camaro’s chef-konstruktør, Al Oppenheiser fortæller, at man har lagt stor vægt på køreegenskaberne hos Camaro, såvel som den overordnede præstationsniveau. Det bliver spændende at undersøge, om hans ord lever op til virkeligheden…

 

Cruze Hatchback er vigtig for Chevrolet, fordi blandt de kompakte mellemklassebiler er 65 procent af alle solgte biler i Europa hatchbacks. Den forventes at være på markedet til sommer.

 

Chevrolet Aveo er heller ikke uden betydning for Chevrolets sal i Europa, men den blev introduceret som hatchback og det er tvivlsomt om sedan-versionen får den nødvendige gennemslagskraft. Den havde da også verdenspremiere i Detroit i januar, velvalgt fordi amerikanerne er mere til udvendigt bagagerum end vi europæere.

 

Chevrolet Camaro Convertible.

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt