- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fiat 500X City Cross 1,3 Firefly 150 hk DCT

Herligt med flere kræfter

For nylig prøvekørte vi Fiat 500X City Cross i udgaven med en økonomisk 120-hestes 3-cylindret turbobenzinmotor. Og fastslog, at 120 hk var fuldt tilstrækkeligt. Den konklusion holder fortsat – men hvor er det herligt med flere kræfter.
Fiat 500X City Cross 1,3 DCT test - læs mere >>>


Mazda6 Sedan 2,5 SKYACTIV-G aut. Premium

Farven har en anden lyd

For nylig prøvekørte vi den nye og kraftigt opdaterede Mazda6. Nu er den endnu engang under luppen – om end noget af det eneste, de to biler har fælles, er Mazda6 navnet. Jo, de koster også næsten det samme…

Mazda6 Sedan 2,5 SKYACTIV-G test - læs mere >>>


Ford Fiesta ST2 1,5 EcoBoost

Rigtig Road Racer

Hvis hurtig kørsel på almindelige veje står øverst på ønskesedlen, så er Ford Fiesta ST det ideelle valg. Men man skal virkelig ønske sig den, for den er meget stram i betrækket. Men den kører knald godt og er herlig gennem kurverne.

Ford Fiesta ST2 1,5 EcoBoost test - læs mere >>>


Range Rover Velar R-Dynamic S 2,0 P250

Køredynamisk luksus-offroader

Da vi første gang kørte den nye luksus-offroader, Range Rover Velar, var det i udgaven med 380 hestes 6-cylindret benzinmotor, med luftaffjedring og et kolossalt kraftpotentiale. Den opsætning kostede i nabolaget af 1,5 mio. kroner, men så meget behøver man ikke betale, hvis man vil ”nøjes” med 250 hestekræfter – og det bliver bilen faktisk mere dynamisk af.

Range Rover Velar P250 test - læs mere >>>


Volvo XC40 T3 Base

Når grundlaget er i orden er alting godt

Når Volvo lancerer en ny bil, begynder de med top-versionerne. Heldigvis udvides modelprogrammet henad vejen, og derfor kan man nu også anskaffe en XC40 på danske nummerplader til under 400.000 kroner. Men hvad er det så, man får for de penge?

Volvo XC40 T3 Base test - læs mere >>>

KIA ProCeed GT 1,6 T-GDI
KIA racer der ud af med fancy og brugsbi
Det kan ikke gå stærkt nok for KIA. I bogstavelig forstand. Ikke bare har man haft kolossal succes med plugin hybriden KIA Niro, hvor man i fjor var totalt markedsledene, også i den anden ende af skalaen, dér hvor sporty og dynamisk kørsel er vigtige egenskaber, har KIA succes, bl.a. med den store sportscoupe Stinger. Nu racer man videre med KIA ProCeed, der forener et iøjefaldende design med høj grad af køredynamik og stor funktionalitet.

KIA ProCeed GT test - læs mere >>>


Citroën C4 Cactus PureTech 110 EAT6 Skyline

Toppen af komforten til menneske penge

Den billigste Citroën C4 Cactus er prissat til 175.000 kroner og egentlig koster den her prøvekørte version 245.000 kroner. Men er man heldig, er den på tilbud, og præcis i skrivende stund er tilbudsprisen 210.000 kroner på en Citroën C4 Cactus PureTech 110 EAT6 Skyline.

Citroën C4 Cactus PureTech test - læs mere >>>


Opel Grandland X 2,0D aut. Exclusive

Den dansk/tyske model

Basis er fransk, for Opel Grandland X er baseret på samme undervogn som Peugeot 3008, det har vi ofte været inde på her på Motorsiden.dk. Den er dog udviklet i et samarbejde mellem Opel og Peugeot, længe inden sammensmeltningen af de to firmaer blev en realitet.

Opel Grandland X 2,0D Exclusive test - læs mere >>>


VW T-Roc 2,0 TSI R-Line DSG 4MOTION Sport

Fuld power på Roc’en

Vil man billigst muligt til en VW T-Roc, kan man slippe med små 250.000 kroner. Men vil man have fuld power på Roc’en, så lægger man 130.000 oven i, og så får man også masser af udstyr, firehjulstræk, 7-trins DSG gear og for små 20.000 kroner (R-Line udstyret) yderligere ligner den en racerbil – og er det langt henad vejen også.

VW T-Roc 2,0 TSI 4MOTION test - læs mere >>>


Volvo V40 D3 Aut. Dynamic Edition

Dynamisk tilbud

I den kompakte mellemklasse er en af markedets mest elegante biler Volvo V40. Volvo har justeret på designet med jævne mellemrum, siden den så enden af samlebåndet for første gang tilbage i 2012. Den nuværende generation må forventes snart at skulle fornys og Dynamic Edition udgaven skal hjælpe med til at holde gang i salget en tid endnu.

Volvo V40 D3 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt