- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VW e-Golf: El-bil i fuld fart

Der er fuld fart på elbils området. Bilfabrikkerne satser stort på eldrift, noget som man kun kan billige, hvis man synes, at jordkloden også i fremtiden skal være værd at bebo. Noget, der er god mening i, for indtil videre er alternativerne beskedne… Det er så ikke alle, der har forstået det (bl.a. de danske politikere), men det kommer jo nok en dag.

VW e-Golf test - læs mere >>>


Nissan Qashqai 1,2 DIG-T X-Tronic Tekna

Derfor fortsætter succesen

Den seneste generation af Nissans banebrydende Qashqai så dagens lys for første gang i 2014. I sommer fik den så en kraftig overhaling. I november måned 2017 var den mere mere populær end nogen anden bilmodel i Danmark. Vi forklarer hvorfor…

Nissan Qashqai DIG-T X-Tronic test - læs mere >>>


VW Arteon 2,0 TDI DSG Elegance

Passat i elegant sportsdress

Det ville være for let sluppet, blot at sige, at VW Arteon er en sporty udgave af VW Passat. For virkeligheden er, at Volkswagen designerne har fået krænget et så iøjefaldende og elegant design ned over den i øvrigt også ret pæne Passat, at den har opnået sin helt egen karakter.

VW Arteon 2,0 TDI Elegance test - læs mere >>>


Mazda MX-5 RF SKYACTIV-G 1,5 Edition

Targa-tag til vinter cruise

De er altså ret opfindsomme hos Mazda. Én ting er i moderne tid at have skabt en kultbil, en ægte roadster med alle de klassiske dyder skruet sammen med moderne teknik og en velbevaret køreoplevelse. Men at erstatte den obligatoriske kaleche med et foldetag, det kræver mod og kreativ tænkning. Resultatet sidder lige i øjet.

Mazda MX-5 RF SKYACTIV-G test - læs mere >>>


VW Golf GTE 1,4 TSI 6 DSG

Plug-in har gjort Golf kunderne helt elektriske

Volkswagen Golf GTE er blevet en kæmpesucces. Kunderne er på det nærmeste blevet helt elektriske efter at få fingre i et eksemplar, i hvert fald de, der gerne vil have en potent Golf, men måske ikke er parat til, at springe de 420.000 kroner, ikon-GTI’en over alle GTI’er koster i den billigste version.

VW Golf GTE 1,4 TSI test - læs mere >>>

KIA Optima PHEV Plug-in Hybrid Sedan

Kørselskomfort på premium niveau

Når det gælder hybridbiler er der ofte og forståeligt nok stor fokus på teknik, elektricitet, miljørigtig bilkørsel og den slags ting. Men oplevelsen bag rattet i KIA Optima PHEV handler om noget helt andet: Kørselskomfort på højere niveau.

KIA Optima Plug-in Hybrid test - læs mere >>>


BMW M2 Coupé

Racerbil til hverdagsbrug

Det kan lyde som en lidt fortærsket overskrift, men vores oplevelse var, at BMW’s M2 udgave af den kompakte 2-serie Coupé er forbavsende komfortabel på almindelig landevej. Så komfortabel, at ingen behøver fravælge bilen af frygt for, at den bliver uudholdelig i hverdagen. Det gør den næppe – tværtimod.

BMW M2 Coupé test - læs mere >>>


Hyundai i30 Stationcar 1,4 T-GDI DCT Premium

Stationcar for danskere

Det, der undrede os mest i forbindelse med kåringen af Årets Bil i Danmark 2018, var, at Hyundai i30 ikke blev nomineret. Nomineringen er en demokratisk proces, men alligevel: Hyundai i30 var nemlig redaktørens topkandidat og den opfattelse har ikke ændret sig, heller ikke efter også at have prøvekørt i30 i Stationcar.

Hyundai i30 Stationcar test - læs mere >>>


Volvo V60 D3 M/T Momentum

V60 på tilbud

Hvad er idéen i, at prøvekøre en bilmodel, som står for et generationsskifte? Ganske enkelt: Volvo har taget en konsekvens af markedet og reduceret prisen på V60 modellen gevaldigt, og det sætter den helt automatisk i et nyt lys.

Volvo V60 D3 Momentum test - læs mere >>>


Hyundai i30 1,0T-GDi Premium

Mindre kan også gøre det

Den billigste udgave af den nye og eminente Hyundai i30 koster blot 200.000 kroner og for nylig stillede vi skarpt på udgaven med 110-hestes dieselmotor, som koster cirka halvanden gang så meget. Men mindre kan gøre det, uden at man behøver gå på kompromis med udstyret.

Hyundai i30 1,0T-GDi 120 hk test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>> 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt