- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KIA Rio 1,0 T-GDI Advance

Bestseller tager nyt tigerspring

Allerede sidste efterår kunne vi fortælle om den helt nye KIA Rio i forbindelse med verdenspremieren på efterfølgeren til KIA’s på verdensplan mest solgte bil. Nu er vi nået til vores første møde med bilen på landevejen.

KIA Rio 1,0 T-GDI test - læs mere >>>


Peugeot 3008 Allure 1,6 BlueHDi 120 hk

Højbenet pendlerbil

At kalde en bil med rekord stor frihøjde for en god pendlerbil er på kanten af sund fornuft. Men Peugeot har med den nye 3008 i den grad skabt en bil med fremragende køreegenskaber så de, trods frihøjden på 22 cm, på ingen måde spænder ben for den påstand.

Peugeot 3008 BlueHDi test - læs mere >>>


VW Amarok Aventura 3,0 V6 TDI 4MOTION

Ulv i Volkswagen klæder

Den er stor, potent og kraftfuld, den nye faceliftede pickup fra Volkswagen. Den kan slæbe rundt med en anhænger på 3,5 tons, alligevel har den et touch af SUV. Det var nok det mest overraskende ved mødet med VW Amarok, som er én af en hel stribe pickup’er, der er strøget ud på markedet i det sidste årstid eller to.

VW Amarok V6 TDI Aventura test - læs mere >>>


Toyota C-HR 1,2T C-ULT

Spændstig Eyecatcher med bred appeal

Sjældent har en bil tiltrukket sig så stor

opmærksomhed og fået så mange anerkendende blikke – og udtalelser – med på vejen under en test på danske landeveje som Toyota C-HR. Et tilbagevendende spørgsmål fra tilfældigt forbipasserende var: Er den en el-bil?

Toyota C-HR 1,2T C-ULT test - læs mere >>>


KIA Sportage 2,0 CRDI GT-Line 4WD aut.

Toppen af poppen

KIA Sportage er KIAs mest populære bil i Europa. Den bedst bestykkede version og også den kraftigste er den, disse linjer omhandler. Populært sagt er den toppen af poppen i KIA sammenhæng – derfor den poppede overskrift. Med en 185 hestes dieselmotor i maskinrummet er den klart den kraftigste.

KIA Sportage CRDi test - læs mere >>>

 

BMW 320d Gran Turismo aut.

GT i enhver forstand

En af fordelene ved et website som Motorsiden.dk, med et meget stort arkiv over prøvekørsler, er bl.a., at når vi tester en faceliftet bil kan man som regel se, hvordan forgængeren så ud, ved at finde den i arkivet. Men det holder ikke for den faceliftede udgave af den unikke BMW 320d Gran Turismo, for det er ganske enkelt første gang, at vi har prøvet den model.

BMW 320d Gran Turismo test - læs mere >>>


Renault Megane Sport Tourer GT dCi 165 EDC

Tourer med plads og tryk på Sport

Med 165 dieselhestekræfter under motorhjelmen og mulighed for at ramme 100 km/t på 8,9 sekunder lever Renault Megane Sport Tourer GT helt op til sit navn. En hurtig rejsebil med masser af plads tryk på Sport.

Renault Mégane Sport Tourer GT test - læs mere >


Alfa Romeo Giulia 2,2 diesel aut. Super

Alfa køreglæde med sparsomt energiforbrug

Det er svært, at finde et argument udover det situations betingede rationelle for at vælge en diesel udgave af Alfa Romeos stærkt roste Giulia. Skal det være, handler det om at køre langt på literen, udlede mindre CO2 og i tilgift opnå en smule bedre kørselskomfort. Men det er vel ret beset også fair nok, at det er sådan.

Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel test - læs mere >>>


BMW 330e Sedan iPerformance plug-in hybrid

Potent, komfortabel og nutids-miljørigtig

Når BMW sætter sig mål, arbejder man vedvarende på at nå dem. BMW’s målsætning er ikke isoleret betragtet også at bygger elbiler, men, når det handler om bilernes drivliner, at give adgang til et udvalg af alternativer, som moderne teknologi muliggør, i en fornuftig balance med kundernes krav og forventninger – ikke mindst til en BMW. Med 330e når man lige en anelse flere mål end med de fleste andre BMW’er.

BMW 330e Sedan plug-in hybrid test - læs mere >>>


Hyundai i10 1,0 Premium 5 pers

Attraktiv mini pendler

En ny grill og et sæt LED kørelys er de visuelle nyheder ved den seneste udgave af Hyundai i10. Men i Premium udgaven er der meget, meget mere under de fortsat ret moderne linjer. Prismæssigt ligger den da også lige på kanten af niveauet for en regulær B-segment bil. Men den har en fordel, som B-segment bilerne ikke kan mønstre: dens størrelse.

Hyundai i10 1,0 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt